ENERGY POLICY STUDIES

Informacja dla autorów zgłaszających artykuł do publikacji

Czasopismo Energy Policy Studies jest czasopismem dostępnym w ramach otwartego dostępu (Open Access).

Czasopismo publikowane jest na licencji Creative Commons (CC BY-NC-ND 4.0).

Energy Policy Studies (EPS) jest w pełni otwartym czasopismem naukowym, co oznacza, że wszystkie artykuły są dostępne bezpłatnie w Internecie natychmiast po ich publikacji. Użytkownicy mają prawo do czytania, pobierania, kopiowania, rozpowszechniania, drukowania, przeszukiwania oraz linkowania do pełnych tekstów artykułów, a także do ich wykorzystywania w dowolnych legalnych celach, bez konieczności uzyskiwania wcześniejszej zgody wydawcy lub autora. Niekomercyjne wykorzystanie i dystrybucja w dowolnym medium są dozwolone pod warunkiem prawidłowego wskazania autorstwa oraz źródła (Creative Commons license CC BY-NC-ND).

Publikacja w EPS pozwala autorom zachować prawa autorskie do swoich prac bez żadnych ograniczeń.

Szczegółowe warunki licencji znajdują się na stronie: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.

Energy Policy Studies (EPS) nie pobiera żadnych opłat za publikację ani dostęp do artykułów.

Autorzy zachowują prawa autorskie do swoich artykułów, ale udzielają Instytutowi Polityki Energetycznej prawa do publikacji i dystrybucji artykułów zgodnie z licencją Creative Commons CC BY-NC-ND.

W celu publikacji artykułu w czasopiśmie Energy Policy Studies prosimy o kontakt z redakcją poprzez adres eps@instytutpe.pl

Procedura publikowania wygląda następująco:

  1. Podstawą opublikowania artykułu w czasopiśmie Energy Policy Studies jest zawarta między Wydawcą a Autorem pisemna umowa, określająca wzajemne prawa i obowiązki Stron, warunki i sposób ich realizacji oraz oświadczenia Autora m. in. o samodzielnym wykonaniu Utworu, nienaruszaniu praw osób trzecich oraz o wyrażeniu zgody na publikację artykułu.
  2. Artykuł w wersji elektronicznej należy przesyłać w terminie uzgodnionym przez Strony na adres Wydawcy (eps@instytutpe.pl) w formacie .doc lub .docx. W treści wiadomości należy podać dane adresowe autora/ autorów, numer telefonu oraz adres e-mail do korespondencji.
  3. Po otrzymaniu artykułu Wydawca dokonuje jego wstępnej oceny formalnej, językowej i tematycznej. Wydawca ma prawo zwrócić artykuł Autorowi w celu dostosowania go do przyjętych wymogów publikacji albo odrzucić.
  4. W terminie 7 dni od dnia otrzymania artykułu Wydawca poinformuje Autora o przekazaniu artykułu do postępowania recenzyjnego. Postępowanie recenzyjne zostanie przeprowadzone w trybie procedury double_peer review.
  5. W ramach postępowania recenzyjnego artykuł zostanie poddany formalnej i merytorycznej ocenie przez dwie niezależnie działające osoby (Double anonymous peer review ) o wysokich kwalifikacjach w zakresie problemu badawczego, któremu artykuł jest poświęcony.
  6. Warunkiem przyjęcia artykułu do publikacji jest uzyskanie dwóch pozytywnych recenzji. W przypadku uzyskania jednej negatywnej recenzji artykuł może zostać skierowany do trzeciego recenzenta albo zostać odrzucony. Ostateczną decyzję w tym zakresie podejmuje Redaktor Naczelny.
  7. Zgodnie z umową Autor może zostać zobowiązany do naniesienia zgłoszonych w trakcie postępowania recenzyjnego uwag w terminie 14 dni od dnia otrzymania recenzji, względnie musi uzasadnić odmowę ich uwzględnienia.
  8. Po dokonaniu stosownych korekt i naniesieniu zgłoszonych uwag, artykuł zostanie przekazany Autorowi do korekty autorskiej, którą należy wykonać w terminie 14 dni.
  9. Po przyjęciu artykułu do publikacji Redakcja przekaże Autorowi jeden egzemplarz Utworu w formacie .pdf.

 

 

Wymogi edytorskie

  1. Objętość artykułu nie powinna przekraczać 40 tys. znaków ze spacjami (wliczając w to tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, tekst właściwy, materiał ilustracyjny – w tym zestawienia tabelaryczne i wykresy, przypisy oraz bibliografię).
  2. Artykuł powinien być napisany czcionką Times New Roman (12 pkt.); interlinia: 1.5 z odstępami między wierszami 0 pkt.; marginesy: 2.5 cm, bez pogrubień.
  3. Tekst powinien być przygotowany w języku angielskim oraz zawierać następujące elementy:
    1. imię i nazwisko autora wraz z afiliacją;
    2. tytuł;
    3. streszczenie;
    4. słowa kluczowe;
    5. wstęp;
    6. część właściwą (w tym śródtytuły);
    7. podsumowanie/ zakończenie;
    8. bibliografię.

 

  1. Imię i nazwisko autora należy zapisać kursywą bezpośrednio pod tytułem. Afiliację (obejmującą tytuł lub stopień naukowy, miejsce zatrudnienia wraz z adresem e-mail) należy umieścić w przypisie dolnym na pierwszej stronie artykułu (wraz z numerem ORCID).
  2. Streszczenie nie powinno przekraczać objętości 1 200 znaków ze spacjami. Należy umieścić je bezpośrednio pod imieniem autora przed częścią właściwą tekstu.
  3. Liczba słów kluczowych powinna mieścić się w przedziale od 4 do 8 wyrazów.

 

Sposób cytowania

Cytaty, to jest fragmenty innych dokumentów, tekstów źródłowych, bądź opracowań naukowych, muszą być zapisane w cudzysłowie. Bezpośrednio za cytatem należy w nawiasie zamieścić nazwisko jego autora. Każdy cytat musi mieć odpowiedni przypis źródłowy. Jeżeli w tekście cytatu wymieniane są tytuły opracowań bądź dokumentów wówczas powinny być zapisane kursywą.


Zapis wzorów

Stosowane w artykule wzory powinny być umieszczane na środku strony, w osobnych liniach (z odstępem od innych wierszy wynoszącym 6 pkt.) oraz oznaczone numerem pojedynczym wzoru i tytułem. W przypadku posługiwania się we wzorze symbolami, pod wzorem należy umieścić legendę, w której zostaną one objaśnione. Jeżeli źródłem wzoru jest inne opracowanie bądź dokument, pod wzorem należy podać jego źródło.


Zamieszczenie w tekście materiału ilustracyjnego

Wszystkie materiały ilustracyjne, tabele, rysunki, wykresy itp. powinny być umieszczane na środku strony, w osobnych liniach (z odstępem od innych wierszy wynoszącym 6 pkt.) oraz oznaczone numerem pojedynczym materiału i tytułem. Pod materiałem należy podać jego źródło (czcionka 10 pkt. Times New Roman, kursywa, interlinia 1.5). W miarę możliwości materiały powinny zostać przygotowane w odcieniach kolorów czarnego i szarego.


Przypisy

W artykule należy zastosować przypisy bibliograficzne zamieszczane w nawiasach okrągłych bezpośrednio po fragmencie tekstu, do którego przypis się odwołuje (tzw. przypisy harwardzkie).

Wzory przypisów:

  1. monografia: nazwisko autora/ autorów, rok wydania, strona – (Kowalski, Nowak 2016: 12);
  2. artykuł w czasopiśmie: nazwisko autora/ autorów, rok wydania, strona – (Nowak 2013: 33);
  3. artykuł w pracy zbiorowej: nazwisko autora/ autorów, rok wydania, strona – (Kowalski 2016: 14);
  4. akt normatywny – (Dz. U 1964: 16/93);
  5. artykuł ze strony internetowej – (Nowak 2009: 4)

 

Bibliografia

Bibliografię obejmującą wszystkie źródła pracy należy umieścić na końcu artykułu (czcionka 10 pkt. Times New Roman, interlinia 0 pkt.).

Przykłady:

  1. monografia – Kowalski K., Nowak N, Gospodarka Polski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.
  2. praca zbiorowa pod redakcją – Gospodarka Polski, Kowalski., N. Nowak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2017.
  3. artykuł w monografii zbiorowej – Kowalski K., Historia polskiej gospodarki, [w:] Gospodarka Polski, Kowalski., N. Nowak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2017.
  4. artykuł w czasopiśmie – Kowalski K., Historia polskiej gospodarki, „Gospodarki świata” nr 1(2017).
  5. akt normatywny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).
  6. artykuł ze strony internetowej – Wancerz M., Miller P., Analiza pracy farmy wiatrowej w kontekście parametrów jakości energii elektrycznej, “Rynek Energii”, czerwiec 2017, http://www.cire.pl/pokaz-pdf-%252Fpliki%252F2%252F2017%252F03___wancerz_miller_ree17.pdf (dostęp: 09.08.2017).
  7. strona internetowa – Chajewska: Cyberatak na wizerunek w sieci?, biznesalert.pl/cyberatak-na-wizerunek-w-sieci/ (dostęp: 09.08.2017).